The Earthscan Reader in Sustainable Consumption : Texte imprimé / edited by Tim Jackson

Livre

Edité par Earthscan. London, Sterling, Va. - 2006

Readings in sustainable consumption / Tim Jackson. Consumption from a human development perspective / United Nations Development Programme. Making sense of sustainable consumption / Nick Robins and Sarah Roberts. Consumption and its externalities : where economy meets ecology / Thomas Princen. Pursuing more sustainable consumption by analyzing household metabolism in European countries and cities / Henri C. Moll, Klaasjan Noorman, Rixt Kok...[et al.]. Accounting for sustainable consumption : a review of studies of the environmental impacts of households / Edgar G. Hertwich. Challenges for sustainable consumption policy / Tim Jackson. The dubious rewards of consumption / Alan Durning. The new commodity fetishism / Fred Hirsch. False connections / Alex Kotlowitz. Living more simply / Duane Eljin. Voluntary simplicity : characterization, select psychological implications and societal consequences / Amitai Etzioni. Learning Diderot’s lesson : stopping the upward creep of desire / Juliet Schor. The politics of sustainable consumption : the case of the Netherlands / Susan Martens and Gert Spaargaren. The poverty of morality / Daniel Miller. Relative poverty - relative communication / Mary Douglas. Two alternative economic models of why enough will never be enough / Kjell Arne Brekke and Richard B. Howarth. The evocative power of things : consumer goods and the preservation of hopes and ideals / Grant McCracken. Consuming goods and the good of consuming / Colin Campbell. Efficiency and consumption : technology and practice / Elizabeth Shove. Competing discourses of sustainable consumption : does the "rationalization of lifestyles" make sense?/ Kersty Hobson. Ethics of consumption/ Laurie Michaelis. Making ends meet - in the household and on the planet / Karl Dake and Michael Thompson. The costs and benefits of consuming/ Mihaly Csikszentmihalyi. Consuming paradise? : towards a social and cultural psychology of sustainable consumption / Tim Jackson.

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même sujet

Marketing durable / Sihem Dekhili,... Aurélie Merle,... Adeline Ochs,...

Livre | Dekhili, Sihem. Auteur | 2021

"Intégrer le développement durable au cœur des approches et pratiques du marketing. Face aux enjeux environnementaux et sociaux majeurs auxquels est confrontée notre société, le marketing dispose d'approches et d'outils pour parti...

(Dé)penser la consommation : peut-il y avoir une « bonne consommation » ? /...

Livre | Moati, Philippe (1962-....). Directeur de publication | 2018

La 4e de couv. indique : "Les limites du modèle de l'hyperconsommation sont de plus en plus perceptibles. Elles sont patentes sur le plan environnemental et, alors que la succession des « crises » (dans l'alimentaire, l'industrie ...

Le marketing durable / Elizabeth Pastore-Reiss

Livre | Pastore-Reiss, Elizabeth. Auteur | 2006

50 fiches sur le marketing durable / Anne-Sophie Binninger,... Laure Lavora...

Livre | 2010

Consommer éthique : un choix / Maurice Piraux

Livre | Piraux, Maurice (1950-....). Auteur | 2006

Le bio : qu'y a-t-il (vraiment) dans votre assiette ? : idées reçues sur l'...

Livre | Guglielmi, Michel (19..-....) - ingénieur agronome. Auteur | 2011

La 4e de couv. indique : "Le bio représente aujourd'hui à peine 2% de La consommation alimentaire des Français... Et pourtant, que d'émissions, que de unes de magazines et de débats passionnés'. L'agriculture biologique serait ain...

Chargement des enrichissements...