A practical guide to managing tourist experiences / Isabelle Frochot

Livre

Frochot, Isabelle (19..-....). Auteur

Edité par Routledge - 2022

This book provides students with a concise and practical guide that presents key understandings of the tourist experience and provides strategic guidance on how to develop an impactful and memorable experience. Chapters follow the path of the tourist journey, firstly exploring consumer behaviour, the decision-making process and the tourist's need for escape, and providing insights into the strategic implications of consumer behaviour and the concept of immersion in tourism. Subsequent chapters look at the impact of experiences; consider trends in tourism experience such as wellness, sustainability, authenticity and fantasy ; and provide experience design models. The final chapter offers a unique ten-step approach to designing impactful and memorable tourist experiences. Highly practical and engaging, this book is packed full of case studies and examples, from forest bathing in Finland to truffle hunting in Italy, as well as tools and exercises to guide the design process. This book offers students a full understanding of how the experience is lived from the tourist perspective, how tourism providers can manage that process and how to develop successful experimental marketing interventions. This is essential reading for all tourism students and future tourism managers.

Introduction. 1 : Investigating vacation behaviour. 2 : Unlocking the dynamics of the holiday experience : why consumers travel and how they engage with the experience. 3 : Deep experiences. 4 : Major tourism trends. 5 : Generating the experience. 6 : The experience generator.

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même auteur

Marketing du tourisme : construire une stratégie efficace / Isabelle Frocho...

Livre | Frochot, Isabelle (19..-....). Auteur | 2018 - 4e édition

"Une vision globale du marketing pour s'adapter aux spécificités du secteur du tourisme. Le point sur les fondements de l'industrie touristique, le marketing relationnel et les stratégies touristiques, la communication et la ge...

Du même sujet

A handbook of user experience research & design in libraries / Andy Priestn...

Livre | Priestner, Andy. Auteur | 2021

"UX is all about your users, getting to know and understand them better and offering a more relevant and valuable service experience as a result. It represents a compelling opportunity to diverge from how library services have bee...

Consumer Behavior in Tourism and Hospitality Research / edited by Alain Dec...

Livre | 2017

User stories : 50 clés pour raconter les besoins utilisateurs / Gojko Adzic...

Livre | Adzic, Gojko. Auteur | 2018

La 4e de couverture indique : "Le récit utilisateur, ou user story, est une technique issue des méthodes agiles qui permet de décrire les besoins utilisateurs. C'est la première étape du développement d'une application ou d'...

Ergonomie : 150 notions clés : dictionnaire encyclopédique / sous la direct...

Livre | Brangier, Éric (1963-....). Directeur de publication | 2021

Ce dictionnaire encyclopédique, rédigé par 178 auteurs, rassemble 150 concepts fondamentaux de l'ergonomie avec comme objectifs de : Constituer un socle de connaissances utiles pour comprendre, concevoir et imaginer un travail ...

Le touriste consommateur : comprendre les comportements pour améliorer son ...

Livre | Decrop, Alain. Directeur de publication | 2010

Le design d'expérience : scénariser pour innover / Géraldine Hatchuel

Livre | Hatchuel, Géraldine. Auteur | 2018

résumé de l'éditeur : Le design d'expérience apporte une réponse aux nouveaux besoins, tels que la demande de relations authentiques, de développements responsables et durables, de possibilités de partage, d'accomplissement...

Chargement des enrichissements...