Strategies for the green economy : opportunities and challenges in the new world of business / Joel Makower

Livre

Makower, Joel (1952-....). Auteur

Edité par McGraw-Hill. New York - 2009

"In Strategies for the Green Economy, Joel Makower, one of the world's foremost green business experts, provides a clear road-map for this challenging terrain. Makower offers insights and inspiration gleaned from his 20 years' experience helping Fortune 500 companies and start-ups alike formulate strategies that align environmental and business goals. Providing a comprehensive and realistic look at both the opportunities and challenges, Strategies for the Green Economy shows how leadership companies are finding their way in the green economy, while their competitors struggle." "Including groundbreaking data about customers' attitudes and behaviors regarding green products and services, Strategies for the Green Economy will lead you through the thicket of finicky customers, confusing research reports, and public cynicism regarding green marketing claims - and place you on solid footing in the growing green economy."--Jacket

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même sujet

La fabrique des non-problèmes : ou comment éviter que la politique s'en mêl...

Livre | Henry, Emmanuel (1969-....) - sociologue. Auteur | 2021

Pourquoi certains problèmes - la pollution des sols et les cancers professionnels par exemple - restent-ils durablement invisibles? Pourquoi les décideurs publics semblent-ils attendre qu'un énorme scandale éclate pour se sent...

Cradle to cradle : créer et recycler à l'infini / William McDonough, Michae...

Livre | McDonough, William (1951-....). Auteur | 2011 - 3e édition

" Ô lecteur, dévore ce livre ! " souhaitent en secret la plupart des auteurs, et ceux de l'ouvrage que vous tenez entre vos mains ne dérogent pas à la règle, à ceci près que pour eux, la formule ne s'entend pas uniquement a...

The green marketing manifesto / John Grant

Livre | Grant, John (1964-....). Auteur | 2007

The new rules of green marketing : strategies, tools, and inspiration for s...

Livre | Ottman, Jacquelyn A.. Auteur | 2011

Green products have been around since the 1970s, but it's only in recent years that they've become ubiquitous. It's not because consumers suddenly prize sustainability above all. It's because savvy green marketers are no longer tr...

Pratique de l'éco-conception : en 53 outils / Philippe Schiesser

Livre | Schiesser, Philippe (19..-....) - spécialiste en éco-conception. Auteur | 2012

En 15 ans, l'éco-conception a su se placer au coeur des pratiques professionnelles d'une multitude d'entreprises. Cet ouvrage vise à répondre aux questions opérationnelles des actuels ou futurs éco-concepteurs, mais égalemen...

Le climat après la fin du mois / Christian Gollier

Livre | Gollier, Christian (1961-....). Auteur | 2022

"L'humanité a rendez-vous avec son destin. L'exploitation des énergies fossiles qui a fondé notre prospérité nous met désormais en péril. Production de gaz à effet de serre, consommation énergétique à outrance, il devie...

Chargement des enrichissements...