Luxury fashion brand management and sustainability : unifying fashion with sustainability / Olga Mitterfellner

Livre

Mitterfellner, Olga. Auteur

Edité par Routledge, Taylor & Francis Group - 2023

"This textbook examines fashion luxury brand management, providing students with a comprehensive understanding of its origins, unique components, current practices, global trade and most importantly, the application of sustainable models to the industry. It also highlights what makes brands fail and how they can become more resilient. The key content covers the heritage of luxury brands, the importance of craftsmanship and creative direction, the role of luxury conglomerates, cultural awareness and internationalisation, risks of failure and opportunities for revitalisation as well as the application of sustainable measures for a resilient and ethical brand future. Each chapter includes a combination of industry insights, case studies or expert interviews. Coupled with theory frameworks and business models, these examples and case studies show how sustainable models can be applied to existing luxury brands and how practices can be embedded into the brand concept. Students are encouraged to think about opportunities and solutions, unique to luxury brand management, and will gain knowledge and skills for a successful future career. A truly global and holistic textbook, Luxury Fashion Brand Management and Sustainability should be core and recommended reading for advanced undergraduate and postgraduate students studying Luxury Fashion Management, Luxury Brand Management, Sustainable Fashion and Responsible Business, Fashion Marketing and Communications. Supplementary online resources include chapter-by-chapter PowerPoint slides and a test bank"--

Autres documents dans la collection «Mastering fashion management»

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même auteur

Luxury fashion brand management : unifying fashion with sustainability / Olga Mitterfellner. | Mitterfellner, Olga (1978-)

Luxury fashion brand management : unifying fashion with sustainability / Ol...

Livre | Mitterfellner, Olga (1978-)

This textbook examines fashion luxury brand management, providing students with a comprehensive understanding of its origins, unique components, current practices, global trade and the application of sustainable models to the indu...

Du même sujet

Marques de luxe françaises / [Jean Watin-Augouard] | Watin-Augouard, Jean. Auteur

Marques de luxe françaises / [Jean Watin-Augouard]

Livre | Watin-Augouard, Jean. Auteur | 2009

Marques de luxe : significations & contenu / Danielle Allérès, éd. | Allérès, Danielle (1948-2009). Directeur de publication

Marques de luxe : significations & contenu / Danielle Allérès, éd.

Livre | Allérès, Danielle (1948-2009). Directeur de publication | 2005

Instagramming : l'art de développer une marque de luxe sur Instagram / Sébastien Girard | Girard, Sébastien (1982-....). Auteur

Instagramming : l'art de développer une marque de luxe sur Instagram / Séba...

Livre | Girard, Sébastien (1982-....). Auteur | 2018

La 4e de couverture indique : "Avec plus de 800 millions d'utilisateurs actifs mensuels et plus de 500 millions d'utilisateurs actifs quotidiens, Instagram s'impose aujourd'hui comme le réseau social incontournable pour les marque...

Histoires de marques de luxe : quatre industries, quatre business models innovants / Philippe Rebière,... | Rebière, Philippe. Auteur

Histoires de marques de luxe : quatre industries, quatre business models in...

Livre | Rebière, Philippe. Auteur | 2022

L'innovation de business model est une source d'avantage compétitif reconnue par un grand nombre d'organisations. Dans l'environnement business actuel, en évolution rapide, les entreprises doivent réagir rapidement aux changements...

L'ambivalence dans la décision d'acheter des produits de luxe: le cas des millennials | Ladwein, Richard

L'ambivalence dans la décision d'acheter des produits de luxe: le cas des m...

Archive ouverte: Article de revue

Ladwein, Richard | 2018-12

International audience. Le luxe est associé à l’excès mais aussi à la beauté et au plaisir. Il éveille souvent des réactions à la fois favorables et défavorables parmi les consommateurs, en particulier chez les jeun...

Hôtellerie et restauration de luxe : connaître, travailler, progresser / Anouche Der Sarkissian, Nathalie Veg-Sala | Der Sarkissian, Anouche (19..-....). Auteur

Hôtellerie et restauration de luxe : connaître, travailler, progresser / An...

Livre | Der Sarkissian, Anouche (19..-....). Auteur | 2020

Que signifie le luxe pour l'hôtellerie-restauration ? Que représente-t-il pour le client ? Comment intégrer la profession et y faire carrière ? Enrichi de nombreux exemples, cet ouvrage illustré offre un support unique pour embras...

Chargement des enrichissements...