Digital entrepreneurship : management, systems and practice / Vincenzo Morabito,...

Livre

Morabito, Vincenzo (1968-). Auteur

Edité par Cambridge University Press - 2022

comprehensive guide to digital entrepreneurship, bridging academic research and industry practice. Morabito provides a strategic overview of the main challenges and trends related to digital entrepreneurship, structured in three parts. Part I focuses on strategy and management issues, guiding readers through the theory and practice of building, implementing and growing new digital ventures and outlining the skills that are necessary for digital entrepreneurs to succeed and lead. Part II focuses on digital business systems, describing the main technological aspects that support and comprise the core infrastructure for digital entrepreneurship, including social media and the Internet of Things. Finally, Part III provides analyses of three core industries in which digital ventures are particularly important: fintech, manufacturing and fashion. Digital Entrepreneurship will appeal to students and researchers in the areas of digital strategy/innovation and information systems management. It will also be of interest to practitioners looking to develop or innovate digital ventures.

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même sujet

Exploring strategic change / Julia Balogun, Veronica Hope Hailey

Livre | Balogun, Julia. Auteur | 2004 - 2nd edition

Strategor : la référence en stratégie, de la start-up à la multinationale /...

Livre | Garrette, Bernard (19..-....). Auteur | 2019 - 8e édition

"Strategor est le livre de référence en stratégie, à la pointe de la pédagogie et des enjeux des entreprises. Il propose l'alliance efficace des connaissances théoriques, des méthodes opérationnelles et des cas réels d'entreprises...

Good to great : why some companies make the leap... and others don't / Jim ...

Livre | Collins, James Charles (1958-....). Auteur | 2001

Stratégies : des concepts à leur mise en oeuvre / Raymond-Alain Thiétart, J...

Livre | Thietart, Raymond-Alain. Auteur | 2015 - 3e édition [entièrement refondue, renouvelée et enrichie]

Management stratégique / Ulrike Mayrhofer,...

Livre | Mayrhofer, Ulrike. Auteur | 2017 - 4e édition

"Cet ouvrage présente les principaux concepts et outils du management stratégique ainsi que leurs récentes évolutions. En 45 fiches enrichies d'exemples, il constitue un recueil de fond accessible et un outil de révision efficace....

Management des entreprises : stratégie, structure, organisation / Richard S...

Livre | Soparnot, Richard (1973-....). Auteur | 2009

Chargement des enrichissements...