Leading digital : turning technology into business transformation / George Westerman, Didier Bonnet, Andrew McAfee

Livre

Westerman, George (1963-....). Auteur | Bonnet, Didier (1960-....). Auteur | McAfee, Andrew (19..-....). Auteur

Edité par Harvard Business Review Press - 2014

"Leading Digital makes the provocative argument that the next imminent phase of digital technology adoption - driven by the convergence of mobility, analytics, social media, cloud computing, and embedded devices - will make everything that's happened so far look like a prelude. The authors, a trio of highly regarded thought leaders on corporate digital transformation, say changes in the digital realm so far have focused on high tech and media companies - but there's still a whopping 94% of the business economy that needs to change. This book will show them how. George Westerman of MIT, Didier Bonnet of Capgemini Consulting, and Andrew McAfee, also at MIT, say there is opportunity for these businesses to learn from those that have already mastered the digital landscape. Based on a study of more than 400 large, mainstream firms in every industry around the globe, the authors usefully break down how these organizations have used their own digital transformation to gain strategic, competitive advantage. Readers will learn how these digital leaders have transformed their businesses through smart and rigorous digital investments, and through smart and effective leadership of the change. Leading Digital offers practical, real-life tested frameworks that can be instantly applied. "--

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même auteur

Le deuxième âge de la machine : travail et prospérité à l'heure de la révol...

Livre | Brynjolfsson, Erik (1962-....). Auteur | 2015

La révolution technologique vient seulement de commencer ! Tel est le propos de ce livre, écrit par deux grands experts américains des nouvelles technologies. Leur optimisme se fonde sur la fameuse loi de Moore, qui veut que les c...

Du même sujet

Exploring strategic change / Julia Balogun, Veronica Hope Hailey

Livre | Balogun, Julia. Auteur | 2004 - 2nd edition

Good to great : why some companies make the leap... and others don't / Jim ...

Livre | Collins, James Charles (1958-....). Auteur | 2001

Leap : how to thrive in a world where everything can be copied / Howard Yu

Livre | Yu, Howard. Auteur | 2018

Introduction: How competition works. Part I: What happened. The piano war: when strength becomes a weakness ; The first advantage of a pioneer: when competition works like a mudslide ; The second advantage of a pioneer: how knowle...

Strategor : la référence en stratégie, de la start-up à la multinationale /...

Livre | Garrette, Bernard (19..-....). Auteur | 2019 - 8e édition

"Strategor est le livre de référence en stratégie, à la pointe de la pédagogie et des enjeux des entreprises. Il propose l'alliance efficace des connaissances théoriques, des méthodes opérationnelles et des cas réels d'entreprises...

Leading change / John P. Kotter

Livre | Kotter, John P. (1947-....). Auteur | 1996

Stratégique / Gerry Johnson, Richard Whittington, Kevan Scholes... [et al.]

Livre | Johnson, Gerry (19..-....). Auteur | 2017 - 11e édition [7e édition française]

La 4e de couverture indique : "Comment élaborer une stratégie ? Comment mener une analyse stratégique ? Comment mesurer la performance d'une stratégie ? Comment susciter l'innovation stratégique ? Pour explorer toutes ces question...

Chargement des enrichissements...