Understanding children as consumers / edited by David Marshall

Livre

Edité par SAGE. London - 2010

What drives children as consumers ? How do advertising campaigns and branding effect children and young people ?How do children themselves understand and evaluate these influences ? Whether fashion, toys, food, branding, money - from TV adverts and the supermarket aisle, to the internet and peer trends, there is a growing presence of marketing forces directed at and influencing children and young people. How should these forces be understood, and what means of research or dialogue is required to assess them ? With critical insight, the contributors to this collection, take up the evaluation of the child as an active consumer, and offer a valuable rethinking of the discussions and literature on the subject. Features : 14 original chapters from leading researchers in the field ; Each chapter contains vignettes or case examples to reinforce learning ; Contains consideration of future research directions in each of the topics that the chapters cover.

Autres documents dans la collection «Advanced marketing series»

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même sujet

Marketing management / [Philip] Kotler, [Kevin] Keller

Livre | Kotler, Philip (1931-....). Auteur | 2015 - 15e édition

"Découvrez la 15e édition du best-seller mondial du marketing ! L'accent est mis sur les trois bouleversements majeurs qui transforment les pratiques du marketing et les comportements de consommation : les nouvelles technologies...

Kids marketing / coordonné par Joël Brée

Livre | Brée, Joël (1960-....) - enseignant-chercheur en Sciences de gestion. Directeur de publication | 2012 - 2e édition

La population enfantine constitue aujourd'hui un enjeu économique majeur : elle dispose, très tôt, d'un pouvoir d'achat qui s'accroît rapidement avec l'âge, elle est un prescripteur important au sein de la famille - y compris pour...

Kids marketing / coordonné par Joël Brée

Livre | Brée, Joël (1960-....) - enseignant-chercheur en Sciences de gestion. Directeur de publication | 2021 - 3e édition

La population enfantine constitue depuis cinquante ans un enjeu économique majeur : elle dispose, très tôt, d'un pouvoir d'achat qui s'accroît rapidement avec l'âge, elle est un prescripteur important au sein de la famille - y com...

Children as Consumers : a psychological analysis of the young people market...

Livre | Gunter, Barrie. Auteur | 1998

The children's and teenager's market has become increasingly significant as young people have become more affluent, and have an ever growing disposable income. Children as Consumers traces the stage of consumer development which c...

Kids marketing / coordonné par J. Brée

Livre | 2007

Digital influence on consumer habits : marketing challenges and opportuniti...

Livre

Readers will learn service quality, peer pressure, online reviewers' effect in the digital environment to aid in understanding the various risks and challenges involved in the digital environment, with examples of changing busines...

Chargement des enrichissements...