Children as Consumers : a psychological analysis of the young people market / Barrie Gunter and Adrian Furnham

Livre

Gunter, Barrie. Auteur | Furnham, Adrian. Auteur

Edité par Routledge - 1998

The children's and teenager's market has become increasingly significant as young people have become more affluent, and have an ever growing disposable income. Children as Consumers traces the stage of consumer development which children pass through and examines the key sources of influence upon young people's consumer socialisation. Barrie Gunter and Adrian Furnham examine the kinds young people consume, how they use their money, how they respond to different types of advertising, and whether they need to be protected through special legislation and regulation. They also examine market research techiques which can work well with young people. Children as Consumers will be useful to students of psychology, sociology, business and media studies, as well as professionals in advertising and marketing. -Editeur.

Autres documents dans la collection «International series in social psychology»

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même auteur

Advertising to children on TV : content, impact, and regulation / Barrie Gu...

Livre | Gunter, Barrie. Auteur | 2005

Body language in business : decoding the signals / Adrian Furnham & Evgeniy...

Livre | Furnham, Adrian. Auteur | 2010

Description de l'éditeur disponible à l'adresse

Myths of work : the stereotypes and assumptions holding your organization b...

Livre | MacRae, Ian. Auteur | 2018

La 4e de couverture indique : "Buying a table tennis table will make your staff happier. Working eight hours a day, five days a week, will result in the most productivity. Paying higher salaries will always result in higher motiva...

Du même sujet

The practice of research : how social scientists answer their questions / S...

Livre | Khan, Shamus Rahman (19..-....). Auteur | 2014

Understanding children as consumers / edited by David Marshall

Livre | 2010

What drives children as consumers ? How do advertising campaigns and branding effect children and young people ?How do children themselves understand and evaluate these influences ? Whether fashion, toys, food, branding, money - f...

Kids marketing / coordonné par J. Brée

Livre | 2007

Kids marketing / coordonné par Joël Brée

Livre | Brée, Joël (1960-....) - enseignant-chercheur en sciences de gestion. Directeur de publication | 2012 - 2e édition

La population enfantine constitue aujourd'hui un enjeu économique majeur : elle dispose, très tôt, d'un pouvoir d'achat qui s'accroît rapidement avec l'âge, elle est un prescripteur important au sein de la famille - y compris...

Kids marketing / coordonné par Joël Brée

Livre | Brée, Joël (1960-....) - enseignant-chercheur en sciences de gestion. Directeur de publication | 2021 - 3e édition

La population enfantine constitue depuis cinquante ans un enjeu économique majeur : elle dispose, très tôt, d'un pouvoir d'achat qui s'accroît rapidement avec l'âge, elle est un prescripteur important au sein de la famille - ...

Réussir la démarche de recherche universitaire en kinésithérapie et thérapi...

Livre | Delafontaine, Arnaud (1986-....). Directeur de publication | 2019

"La réforme des études de kinésithérapie a placé la méthodologie au coeur de la pédagogie. Les évolutions réglementaires des vingt dernières années ont fait évoluer les rééducateurs vers « l'evidence-based of physiot...

Chargement des enrichissements...