The age of surveillance capitalism : the fight for a human future at the new frontier of power / Shoshana Zuboff

Livre

Zuboff, Shoshana (1951-....). Auteur

Edité par Profile Books - 2019

The challenges to humanity posed by the digital future, the first detailed examination of the unprecedented form of power called "surveillance capitalism," and the quest by powerful corporations to predict and control us.The heady optimism of the Internet's early days is gone. Technologies that were meant to liberate us have deepened inequality and stoked divisions. Tech companies gather our information online and sell it to the highest bidder, whether government or retailer. Profits now depend not only on predicting our behaviour but modifying it too. How will this fusion of capitalism and the digital shape our values and define our future?Shoshana Zuboff shows that we are at a crossroads. We still have the power to decide what kind of world we want to live in, and what we decide now will shape the rest of the century. Our choices: allow technology to enrich the few and impoverish the many, or harness it and distribute its benefits.The Age of Surveillance Capitalism is a deeply-reasoned examination of the threat of unprecedented power free from democratic oversight. As it explores this new capitalism's impact on society, politics, business, and technology, it exposes the struggles that will decide both the next chapter of capitalism and the meaning of information civilization. Most critically, it shows how we can protect ourselves and our communities and ensure we are the masters of the digital rather than its slaves.

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même auteur

L' âge du capitalisme de surveillance : le combat pour un avenir humain fac...

Livre | Zuboff, Shoshana (1951-....). Auteur | 2020

Tous tracés, et alors ? Bienvenue dans le capitalisme de surveillance ! Les géants du web, Google, Facebook, Microsoft et consorts, ne cherchent plus seulement à capter toutes nos données, mais à orienter, modifier et conditionner...

Du même sujet

La société des consommateurs / Robert Rochefort

Livre | Rochefort, Robert (1955-....). Auteur | 2001 - [Nouvelle édition réactualisée]

Alternatives marketing : réponses marketing aux évolutions récentes des con...

Livre | Cova, Véronique. Auteur | 2001

Le marketing : la connaissance du marché et des consommateurs, la segmentat...

Livre | Viot, Catherine (1965-....) - enseignante en gestion. Auteur | 2018 - 6e édition

Marketing et résistance(s) des consommateurs / coordonné par Dominique Roux...

Livre | Roux, Dominique (19..-....) - professeure de gestion. Directeur de publication | 2009

Génération Z : des Z consommateurs aux Z collaborateurs / Élodie Gentina, M...

Livre | Gentina, Élodie (1982-....). Auteur | 2018

"Qu'est-ce que la génération Z, quelles sont ses particularités ? . Quels comportements adopte-t-elle dans la sphère sociétale et plus particulièrement dans la société de consommation ? . Comment ces comportements se traduisent-il...

Planète conso : marketing expérientiel et nouveaux univers de consommation ...

Livre | Hetzel, Patrick (1964-....). Auteur | 2002

Chargement des enrichissements...