Fashion branding and communication : core strategies of European luxury brands / Byoungho Jin, Elena Cedrola, editors

Livre

Edité par Palgrave Macmillan - 2017

"This second volume in the Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Management series focuses on core strategies of branding and communication of European luxury and premium brands. Brand is a critical asset many firms strive to establish, maintain, and grow. It is more so for fashion companies when consumers purchase styles, dreams and symbolic images through a brand. The volume starts with an introductory chapter that epitomizes the essence of fashion brand management with a particular emphasis on emerging branding practices, challenges and trends in the fashion industry. The subsequent five cases demonstrate how a family workshop from a small town can grow into a global luxury or premium brand within a relatively short amount of time. Scholars and practitioners in fashion, retail, branding, and international business will learn how companies can establish a strong brand identity through innovative strategies and management"--Page 4 of cover

Autres documents dans la collection «Palgrave studies in practice»Autres documents dans la collection «Palgrave Pivot»

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même sujet

Luxury and fashion marketing : the global perspective / Satyendra Singh

Livre | Singh, Satyendra. Auteur | 2021

Marketing communications : a European perspective / Patrick De Pelsmacker, ...

Livre | De Pelsmacker, Patrick (1957-....). Auteur | 2007 - Fourth edition

Ces entreprises qui vous racontent des histoires : au-delà du storytelling ...

Livre | Sère, Olivier. Auteur | 2021

"Nous entretenons une relation paradoxale avec les entreprises. Nous pensons qu'elles peuvent changer le monde, qu'elles ont, plus que les États, la capacité d'agir et de faire bouger les lignes. Dans le même temps, nous douton...

Le monde de la mode : stratégies (et dessous) des grandes marques : d'Arman...

Livre | Tungate, Mark (1967-....). Auteur | 2009

Content marketing : créer des contenus qui font vendre / Stéphane Truphème

Livre | Truphème, Stéphane (19..-....) - consultant en markering digital. Auteur | 2019

La 4e de couverture indique : "Le content marketing est le nouveau marketing qu'il faut désormais pratiquer avec ferveur. Créer des contenus de qualité est primordial pour influencer la décision des consommateurs, plus que les...

Mange ta soupe ! : 20 experts internationaux aident les marques à bien gran...

Livre | Snijders, Wiemer. Auteur. Directeur de publication | 2021

Le marketeur d'aujourd'hui a plus que besoin de repères fiables : difficile en effet de s'y retrouver dans le flot ininterrompu de technologies, buzzwords, métriques "censées tout changer". Difficile, aussi, de savoir quelles a...

Chargement des enrichissements...