Storynomics : story-driven marketing in the post-advertising world / by Robert McKee and Thomas Gerace

Livre

McKee, Robert (1941-....). Auteur | Gerace, Thomas. Auteur

Edité par Twelve - 2018

Based on the hottest, most in-demand seminar offered by the legendary story master Robert McKee -- STORYNOMICS translates the lessons of storytelling in business into economic and leadership success. Robert McKee's popular writing workshops have earned him an international reputation. The list of alumni with Academy Awards and Emmy Awards runs off the page. The cornerstone of his program is his singular book, Story, which has defined how we talk about the art of story creation. Now in STORYNOMICS, McKee partners with digital marketing expert and Skyword CEO Tom Gerace to map a path for brands seeking to navigate the rapid decline of interrupt advertising. After successfully guiding organizations as diverse as Samsung, Marriott International, Philips, Microsoft, Nike, IBM, and Siemens to transform their marketing from an ad-centric to story-centric approach, McKee and Gerace now bring this knowledge to business leaders and entrepreneurs alike

Introduction : The marketing revolution. Advertising, a story of addiction. Marketing, a story of deception. Story creation. The evolution of story. The definition of story. The full story. The purpose-told story. Putting story to work. Story and the CMO. Storified branding. Storified advertising. the storified demand and lead generation. Building audience. Storified sales. -Nomics. Conclusion: Tomorrow.

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même auteur

Story / Robert McKee

Livre | McKee, Robert (1941-....). Auteur | 2009

Du même sujet

Tous les marketeurs racontent des histoires : le pouvoir du storytelling au...

Livre | Godin, Seth (1960-....). Auteur | 2022

" Les meilleurs marketeurs sont des conteurs d'histoires auxquelles les consommateurs ont choisi de croire... car une histoire réussie crée une véritable satisfaction chez le consommateur et génère croissance et profit. " - S...

La création de contenus au cœur de la stratégie de communication : storytel...

Livre | Oliveri, Nicolas (19..-....). Auteur | 2017

Ces entreprises qui vous racontent des histoires : au-delà du storytelling ...

Livre | Sère, Olivier. Auteur | 2021

"Nous entretenons une relation paradoxale avec les entreprises. Nous pensons qu'elles peuvent changer le monde, qu'elles ont, plus que les États, la capacité d'agir et de faire bouger les lignes. Dans le même temps, nous douton...

Storytelling : branding in practice / Klaus Fog, Christian Budtz, Baris Yak...

Livre | Fog, Klaus. Auteur | 2005

As a concept, storytelling has won a decisive foothold in the debate on how brands of the future will be shaped. Yet, companies are still confused as to how and why storytelling can make a difference to their business. What is the...

Boostez vos présentations avec le storytelling : le pouvoir de l'émotion / ...

Livre | Gabison, Yaël. Auteur | 2019 - [Nouvelle édition]

La 4e de couv. indique : "64 Règles d'or pour storyteller comme un pro ! Avez-vous déjà vu Steve Jobs présenter un produit ? Il défie tous les principes de l'art oratoire classique et pourtant il reste reconnu comme un orateu...

L' art du storytelling : manuel de communication / Guillaume Lamarre

Livre | Lamarre, Guillaume. Auteur | 2018

La 4e de couv. indique : "Un livre à destination des communicants, des créatifs et des entrepreneurs. Cet ouvrage explore l'art du storytelling, un procédé qui permet de transmettre un message, communiquer sur une marque, lanc...

Chargement des enrichissements...