Consumer behaviour and social network sites : the impact of negative word of mouth / Sarah Zaraket

Livre

Zaraket, Sarah (1989-....). Auteur

Edité par Routledge, Taylor & Francis Group - 2021

This book provides a solid understanding of electronic word of mouth (eWOM) by taking the reader through the process of information diffusion from rumour generation in times of traditional word of mouth (WOM) to negative social eWOM and examining how consumers process it. "Consumer Behaviour and Social Networks Sites" tackles different themes relating to negative eWOM. Drawing on both intensive scientific research and professional examples, it bridges the gap between the academic and professional worlds. The book contrasts negative social eWOM to traditional WOM while discussing the specificities of different social networking sites in diffusing such information. It looks at why and how consumers decide to create, share and react to negative social eWOM, suggesting that there are more reasons than are commonly presumed for consumers to articulate themselves on these platforms. It also provides an appreciation of web users' behaviours with regards to negative social eWOM and how it can alter their decision-making journey. The book concludes with several strategies and key takeaways to deal with and prevent negative social eWOM. Most books on WOM are purely professional and lack the theoretical contextualization of the issue. Moreover, they often provide insights on brand-to-consumer conversation but not consumer-to-consumer (C2C) communication. This short book provides marketing academics, students and practitioners with an important insight into these C2C communications that can potentially be harmful to brands.

Autres documents dans la collection «Routledge focus on business and management (Print)»

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même sujet

Marketing des médias sociaux / Tracy L. Tuten,... Michael R. Solomon,...

Livre | Tuten, Tracy L. (1967-....). Auteur | 2019 - 3e édition

Contagieux : la méthode culte de l'influence sociale / Jonah Berger

Livre | Berger, Jonah (19..-....). Auteur | 2021

"Qu'est-ce qui rend les choses populaires ? Si vous avez dit publicité, détrompez-vous. Les gens n'écoutent pas les publicités, ils écoutent leurs pairs. Mais pourquoi les gens parlent-ils de certains produits et idées plus ...

Comportements du consommateur : concepts et outils / Denis Darpy, Pierre Vo...

Livre | Darpy, Denis (1963-....). Auteur | 2003

Research in consumer behavior. Vol. 10 / edited by Russell W. Belk

Livre | 2006 - 1st ed.

Consumer behaviour / Isabelle Szmigin and Maria Piacentini

Livre | Szmigin, Isabelle (19..-....). Auteur | 2018 - 2e édition

La 4è de couv. indique : "The ideal introduction to consumer behaviour offering complete coverage, worldwide examples, and marketing perspectives from a range of individuals and organizations. Leading research is woven throughout...

Advanced introduction to consumer behavior analysis / Gordon Foxall, ...

Livre | Foxall, Gordon R (1949-....). Auteur | 2017

Du même domaine

Les pouvoirs du sacré : une alternative au récit du désenchantement / Hans ...

Livre | Joas, Hans (1948-....). Auteur | 2020

"Les pouvoirs du sacré pose une question brûlante : celle de la place persistante du sacré et de la religion dans la vie sociale contemporaine. Ni une vision linéaire de la sécularisation comme déclin progressif et mondial de la r...

Spiritualité et pouvoir : les ambiguïtés de l'autorité religieuse / Matthew...

Livre | Wood, Matthew (1970-2015). Auteur | 2021

Les pratiques religieuses contemporaines, marquées à la fois par l’individualisation, le déclin de l’institution et l’essor de nouvelles «spiritualités», peuvent sembler à première vue évacuer les enjeux de pouvoir et d’autorité, ...

L'évaluation pour quoi faire ? / [sous la direction de Jean-Philippe Melchi...

Livre | Melchior, Jean-Philippe (1960-....). Directeur de publication | 2022

Si, au cours des dernières décennies, l'évaluation a pris un visage menaçant voire anxiogène tant à l'école que dans les entreprises, en raison de la pression permanente à la performance et à la réussite, faut-il en conc...

Santé et maladie : analyse d'une représentation sociale / Claudine Herzlich

Livre | Herzlich, Claudine (1932-....) - sociologue. Auteur | 1969

Le Couple : angoisse ou équilibre

Livre | Lestapis, Stanislas de (1903-1999). Auteur | 1969

La culture du pauvre : étude sur le style de vie des classes populaires en ...

Livre | Hoggart, Richard (1918-2014). Auteur | 1970

Protestation élevée au nom de l'objectivité contre les poncifs aristocratiques ou populistes qui s'interposent entre les classes populaires et ses observateurs, nécessairement intellectuels ou bourgeois, "The uses of literacy"...

Chargement des enrichissements...