Study of consumer's emotion during product interviews

Archive ouverte : Communication dans un congrès

Vaudable, Christophe | Devillers, Laurence | Balagué, Christine

Edité par HAL CCSD ; IEEE

International audience. In this study we have focused our attention on the study of consumer's emotion during interviews about products. We have based our analysis on annotation of video-taped dialogs. The collected corpus has been annotated by two experts, and then a perceptive test has been carried out with 40 subjects. The interviews have shown many real-life complex emotions. In this paper, we mainly present results showing the impact of the context (judges' personality and subjects' eating habits) on the production and perception of emotional states.

Consulter en ligne

Suggestions

Du même auteur

Buzz on line : what is the impact on movies box office?. Buzz on line : que...

Archive ouverte: Communication dans un congrès

Balagué, Christine | 2007-05-31

International audience. In this article authors model movies sales at the box office using different variables including online buzz and media expenditures. They show on 235 movies that online buzz impact appears to...

Des robots et des hommes : mythes, fantasmes et réalité / Laurence Deviller...

Livre | Devillers, Laurence (19..-....). Auteur | 2017

"En imaginant des solutions pragmatiques combinant avancées technologiques et réflexions philosophiques, "Des robots et des hommes" a pour but d'expliquer à partir des mythes et fantasmes qui l'entourent, l'intelligence artific...

Intelligence artificielle : enquête sur ces technologies qui changent nos v...

Livre | Bilal, Enki (1951-....). Auteur | 2018

Téléphones à tout faire, maisons intelligentes, voitures autonomes, «big data» omniprésent… Pas besoin de chercher bien loin : les machines qui pensent sont déjà parmi nous. Au point de faire peur parfois : comme la créatur...

Du même sujet

Psychologie et psychopathologie des émotions / Aurélie Pasquier

Livre | Pasquier, Aurélie (1981-....). Auteur | 2021 - 2e édition

Les émotions font partie de notre quotidien et suscitent un intérêt grandissant. Mais qu'est-ce que l'émotion ? Comment est-elle définie ? Qu'est-ce qui la différencie de l'affect et du sentiment ? Quelles sont ses composant...

The geopolitics of emotion : how cultures of fear, humiliation and hope are...

Livre | Moïsi, Dominique (1946-....). Auteur | 2016

Digital influence on consumer habits : marketing challenges and opportuniti...

Livre

Readers will learn service quality, peer pressure, online reviewers' effect in the digital environment to aid in understanding the various risks and challenges involved in the digital environment, with examples of changing busines...

Ruling the void : the hollowing of Western democracy / Peter Mair

Livre | Mair, Peter (1951-2011). Auteur | 2013

In the long-established democracies of Western Europe, electoral turnouts are in decline, membership is shrinking in the major parties, and those who remain loyal partisans are sapped of enthusiasm. Peter Mair’s new book weighs th...

How to know a person : the art of seeing others deeply and being deeply see...

Livre | Brooks, David (1961-)

A practical, heartfelt guide to the art of truly knowing another person in order to foster deeper connections at home, at work, and throughout our lives-from the #1 New York Times bestselling author of The Road to Character and Th...

Human emotions / Carroll E. Izard

Livre | Izard, Carroll Ellis (1923-....). Auteur | 1977

Chargement des enrichissements...