The right age to feel green – Age as a moderator of social labeling influence on children’s pro‐environmental behaviors

Archive ouverte : Communication dans un congrès

Bourjot-Deparis, Julien | Charry, Karine | Parguel, Béatrice

Edité par HAL CCSD

International audience

Consulter en ligne

Suggestions

Du même auteur

I’ve been told I’m good and I love to do as I’m told : When Social Labeling...

Archive ouverte: Communication dans un congrès

Charry, Karine | 2015-06

International audience

Is there a time to turn “green”? Effectiveness of social labeling in promot...

Archive ouverte: Communication dans un congrès

Bourjot-Deparis, Julien | 2014-06

International audience. We study the effectiveness of “social labeling” to promote pro-environmentalbehaviors in preadolescents, and examine the moderating effect of age. We run an experiment on 115 preadolescents a...

Il paraît que je suis soucieux de la nature : L’étiquetage social pour e...

Archive ouverte: Communication dans un congrès

Bourjot-Deparis, Julien | 2015-05

National audience. We study the effectiveness of social labeling to promote pro-environmental behaviors in children, and examine more specifically the moderating effect of children’s age. We run an experiment on 3rd...

Du même sujet

La fabrique des non-problèmes : ou comment éviter que la politique s'en mêl...

Livre | Henry, Emmanuel (1969-....) - sociologue. Auteur | 2021

Pourquoi certains problèmes - la pollution des sols et les cancers professionnels par exemple - restent-ils durablement invisibles? Pourquoi les décideurs publics semblent-ils attendre qu'un énorme scandale éclate pour se sent...

Fiches de droit pénal de l'environnement : rappels de cours et exercices co...

Livre | Beziz-Ayache, Annie (1948-....). Auteur | 2022

Marketing research : an applied orientation / Naresh K. Malhotra,...

Livre | Malhotra, Naresh K.. Auteur | 2010 - 6th ed., Global ed.

Marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller et Alexander Cherne...

Livre | Kotler, Philip (1931-....). Auteur | 2022 - 16e edition

The 16th edition of Marketing Management builds on the classic examples, core concepts, and logical structure that made the first edition a landmark text. Much has changed since the 15th edition was published. Ongoing globalizatio...

How brands grow : what marketers don't know / Byron Sharp

Livre | Sharp, Byron. Auteur | 2010

International environmental law / Pierre-Marie Dupuy,... Jorge E. Viñuales,...

Livre | Dupuy, Pierre-Marie (1946-....). Auteur | 2018 - 2nd edition

"International Environmental Law offers a concise, conceptually clear, and legally rigorous introduction to contemporary international environmental law and practice. The book covers all major environmental agreements, paying part...

Chargement des enrichissements...