Visual thinking : empowering people & organizations through visual collaboration / Willemien Brand

Livre

Brand, Willemien. Auteur

Edité par BIS Publishers - 2017

La 4e de couv. indique : "Visual thinking and drawing are both becoming increasingly important in today's business settings. A picture really can tell a thousand words. Visualisation is a crucial part of the journey for companies seeking to boost enterprise agility, break down silos and increase employee and customer engagement. Visualising thought processes can help break down complex problems. It empowers teams and staff to build on one another's ideas, fosters collaboration, jump-starts co-creation and boosts innovation. Visual Thinking will help brush aside misconceptions that may have prevented you using these techniques in your workplace. You don't need Van Gogh's artistic talent or Einstein's intelligence to harness the power of visual thinking and make your company more successful. With the right mindset and the simple skills this book provides you the skills to develop your own signature and style and start generating change by integrating visual communication into your business setting."

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même auteur

Visual doing : pratiquez le visual thinking au quotidien / Willemien Brand

Livre | Brand, Willemien. Auteur | 2022

Le visual thinking est tendance ! Comment vous adapter au rythme toujours plus effréné de l'entreprise ? Comment être agile, efficace et créatif en toutes situations ? Grâce à la pensée visuelle qui vous permettra de développer de...

Du même sujet

Psychologie sociale de l'image / Pascal Moliner

Livre | Moliner, Pascal (1960-....). Auteur | 2016

Nous voyons et représentons notre environnement social non pas tel qu'il est mais tel que nous croyons qu'il est. Cet ouvrage est le premier à faire le lien entre l'image et la pensée sociale. L'auteur apporte des éléments concept...

Sémantique de l'image : pour une approche méthodique des messages visuels /...

Livre | Peyroutet, Claude (1932-2014). Auteur | 1986

Branding as communication / Susan B. Barnes

Livre | Barnes, Susan B.. Auteur | 2017

Once only a sign, technologies have helped to transform brands into symbols that we constantly encounter in our natural and mediated environments. Moreover, the branding of culture marks a commercialization of society. Almost ever...

La boîte à outils de la pensée visuelle : 63 outils clés en main + 5 vidéos...

Livre | Lhuillier, Béatrice (19..-....). Auteur | 2021

Prise de poste, montée en compétences, évolution professionnelle, nos experts sont vos alliés ! Des fiches opérationnelles au quotidien ; Une structure graphique pour maîtriser l'essentiel en un coup d'oeil ; Des cas, des exemples...

Hidden persuasion : 33 psychological influence techniques in advertising / ...

Livre | Andrews, Marc (1978-). Auteur | 2019

Visual messages are omnipresent in our daily life. They are constantly attempting to persuade us to buy, learn, and act. Some are more successful than others in influencing our behavior and choices. What is the secret power of the...

La pensée PowerPoint : enquête sur ce logiciel qui rend stupide / Franck Fr...

Livre | Frommer, Franck. Auteur | 2010

L'auteur montre que PowerPoint favorise la falsification et la manipulation du discours d'une part, et tend à imposer des modes de pensées issus de l'informatique, de la gestion et de la communication.La quatrième de couverture...

Chargement des enrichissements...