Theories of consumption / John Storey

Livre

Storey, John (1947-....). Auteur

Edité par Routledge - 2017

Theories of Consumption explores the concept of consumption from the post-disciplinary perspective of cultural studies. John Storey brings together work that up until now has been located in distinct disciplinary spaces including work on reception theory in literary studies and philosophy; work on consumer culture in sociology, anthropology and history; and work on media audiences (both ethnographic and theoretical) in media studies and sociology. Moving beyond the usual analysis of consumer culture, Storey presents a critical assessment of a range of theoretical approaches to the study of consumption. In doing so, he provides an authoritative overview to a significant selection of research and analysis that has explored consumption as an object of study. This book provides an ideal introduction to consumption for students of media and cultural studies and will also be useful for students within a number of other disciplines such as sociology, history, anthropology, cultural geography and both literary and visual studies

Why we consume. Consumption as manipulation. Consumption as social communication. Consumption as production. Media consumption. Non-media-centric media consumption. Consumption identities. Consumerism and consumer society. Consumption and cultural studies.

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même auteur

The Cambridge companion to modern British culture / edited by Michael Higgi...

Livre | Higgins, Michael. Directeur de publication | 2010

Cultural theory and popular culture : an introduction / John Storey

Livre | Storey, John (1950-....). Auteur | 2021 - 9th edition

Du même sujet

Gérer les crises avec les média sociaux ? : une approche pluridisciplinaire...

Livre | Rizza, Caroline (19..-....). Directeur de publication | 2022

Lors d’un évènement majeur, les citoyens mobilisent les media sociaux pour obtenir ou partager des informations, prendre des nouvelles de proches, exprimer leur solidarité ou encore organiser une réponse à la crise. En France, les...

Malaise dans la civilisation / Sigmund Freud

Livre | Freud, Sigmund (1856-1939). Auteur | 1971

Le malaise dans la civilisation / Sigmund Freud

Livre | Freud, Sigmund (1856-1939). Auteur | 2010

Marketing management / [Philip] Kotler, [Kevin] Keller

Livre | Kotler, Philip (1931-....). Auteur | 2015 - 15e édition

"Découvrez la 15e édition du best-seller mondial du marketing ! L'accent est mis sur les trois bouleversements majeurs qui transforment les pratiques du marketing et les comportements de consommation : les nouvelles technologies...

Marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller

Livre | Kotler, Philip (1931-....). Auteur | 2016 - 15th edition

L' empire de l'erreur : biais cognitifs et société / Gérald Bronner

Livre | Bronner, Gérald (1969-....). Auteur | 2023 - [2e édition Quadrige]

"Pourquoi l’homme se trompe-t-il aussi souvent ? Quelles sont les voies qui le conduisent à croire qu’il a raison alors même qu’il s’égare ? Pourquoi nos intuitions nous font-elles parfois prendre des vessies pour des lanternes ? ...

Chargement des enrichissements...