Game theory in management : modelling business decisions and their consequences / Michael Hatfield

Livre

Hatfield, Michael (1959-). Auteur

Edité par Gower. Burlington, VT - 2012

Architects and engineers can build models to test their ideas - why not managers? The author presents a series of mathematically structured analogies to real-life business and economic interaction scenarios, and then, using modern game theory, he shows how to test common managerial technical approaches for their effectiveness. His results are astonishing: if game theory is correct then many commonly-held and taught management approaches and techniques are not only less effective than thought, they are actually detrimental in many areas where they are held to be beneficial. Also examined are managerial implications from network theory, cartage schemes, risk management theory, management information system epistemology, and other areas where the quantification and testing of business decisions can be employed to identify winning and losing stratagems. While the topic may seem complex, readers will come away with an entirely new perspective on the objectives, tactics, even purpose of management, and ways of evaluating the selected strategies and decisions of those within the team, inside the macro organization, and among competitors. Easily-employed tests for the validity and efficacy of management information systems are also addressed, as are those environments where cartage schemes can be most effective, and where they are not

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même sujet

Analyser les politiques publiques / Jacques de Maillard et Daniel Kübler

Livre | Maillard, Jacques de (1972-....). Auteur | 2015 - 2e édition

La 4e de couverture indique : "Les politiques publiques constituent une facette centrale de l'activité des gouvernements, que ce soit pour distribuer des revenus, collecter des impôts, conduire une politique extérieure, assurer...

Thinking, fast and slow / Daniel Kahneman

Livre | Kahneman, Daniel (1934-....). Auteur | 2011

Marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller

Livre | Kotler, Philip (1931-....). Auteur | 2016 - 15th edition

The new rational manager : an updated edition for a new world / Charles H. ...

Livre | Kepner, Charles Higgins (1922-....). Auteur | 1997 - updated ed.

Marketing management / [Philip] Kotler, [Kevin] Keller

Livre | Kotler, Philip (1931-....). Auteur | 2015 - 15e édition

"Découvrez la 15e édition du best-seller mondial du marketing ! L'accent est mis sur les trois bouleversements majeurs qui transforment les pratiques du marketing et les comportements de consommation : les nouvelles technologies...

Ingénierie et évaluation des compétences / Guy Le Boterf

Livre | Le Boterf, Guy (19..-....). Auteur | 2010 - 6e édition

Tout ce que vous voulez savoir sur l'ingénierie et l'évaluation des compétences, avec un ensemble de fiches sur : la définition des compétences et du professionnalisme ; la construction des parcours de professionnalisation ; la co...

Chargement des enrichissements...