Shopping for change : consumer activism and the possibilities of purchasing power / edited by Louis Hyman & Joseph Tohill

Livre

Edité par ILR Press ; Cornell University Press - 2017

"Consuming with a conscience is one of the fastest growing forms of political participation worldwide. Every day we make decisions about how to spend our money and, for the socially conscious, these decisions matter. Political consumers 'buy green' for the environment or they 'buy pink' to combat breast cancer. They boycott Taco Bell to support migrant workers or Burger King to save the rainforest. But can we overcome the limitations of consumer identity, the conservative pull of consumer choice, co-optation by corporate marketers, and other pitfalls of consumer activism in order to marshal the possibilities of consumer power? Can we, quite literally, shop for change? Shopping for Change brings together the historical and contemporary perspectives of academics and activists to show readers what has been possible for consumer activists in the past and what might be possible for today's consumer activists."--Provided by publisher

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même sujet

Manager la génération Z : mieux appréhender les nouveaux comportements / Él...

Livre | Gentina, Élodie (1982-....). Auteur | 2023

"La génération Z (née entre 1995 et 2010) représente aujourd’hui un tiers de la population mondiale. Connectée, agile et porteuse d’une nouvelle vision du monde, elle exprime des préoccupations fortes, complexes et parfois contrad...

The consumer revolution : tipping the balance of power / Naren Nath

Livre | Nath, Naren. Auteur | 2020

Consumer behavior / Wayne D. Hoyer,... Deborah J. MacInnis,... Rik Pieters,...

Livre | Hoyer, Wayne D.. Auteur | 2018 - 7th edition

Le comportement du consommateur / Joël Brée

Livre | Brée, Joël (1960-....) - enseignant-chercheur en Sciences de gestion. Auteur | 1994

Consumption & generational change : the rise of consumer lifestyles / Ian R...

Livre | 2017

La voix des consommateurs : affirmation, impuissance ou ambivalence ? / étu...

Livre | Brodin, Oliviane (19..-....) - directrice de thèse. Directeur de publication | 2021

Que nous disent les diverses formes de vengeance des consommateurs et comment les produits ou les marques leur servent-ils à forger des superstitions ? Pourquoi certains s'adonnent-ils au binge drinking et d'autres expriment-ils ...

Chargement des enrichissements...