Imaging the future of entrepreneurship education: scenarios building as shuttles to the future.

Archive ouverte : Communication dans un congrès

Bornard, Fabienne | Verzat, Caroline | Gaujard, Chrystelle

Edité par HAL CCSD

International audience. Our contribution tries to analyze a course framework for future entrepreneurs. Transmissive pedagogies don’t work at all for developing an entrepreneurial mindset (Honig, 2004, Neck & Greeene, 2011, Sarasvathy & Venkataraman, 2010). We decided to use scenario building traditionally used for strategy (Boaventura & Fishman, 2008) on the one hand for co-elaborating new strategies for entrepreneurship education and on the other hand for the development of creative imagination (Csikszentmihalyi, 1996, Nyström, 1993, Fillis & Rentschler, 2005) of all stakeholders: students, teachers and entrepreneurs. We trace a path from critical reflective analysis (Mezirow, 1991) of existing higher education institutions and their educational practices to pedagogical refoundation (Fayolle, 2013). Our contribution addresses 4 subjects : strategy, process, learning outcomes and stands of all stakeholders.

Consulter en ligne

Suggestions

Du même auteur

Accompagner les étudiants : rôles de l'enseignant, dispositifs et mises en ...

Livre | Raucent, Benoît (1960-....). Directeur de publication | 2021 - 2e édition revue et augmentée

Avec le développement des stages, de l'apprentissage par projet et par problème, des études de cas, des portfolios, du suivi des projets professionnels, etc., l'enseignement du supérieur quitte sa chaire pour prendre place à côté ...

Grand angle sur les pré-incubateurs étudiants : les Hubhouse

Archive ouverte: Type de document indéfini

Baeza, Carole | 2016

International audience

Grand angle sur les pré-incubateurs étudiants : les Hubhouses. Grand angle ...

Archive ouverte: Type de document indéfini

Baeza, Carole | 2016

International audience

Chargement des enrichissements...