Creating and capturing value through crowdsourcing / edited by Christopher L. Tucci, Allan Afuah and Gianluigi Viscusi

Livre

Edité par Oxford University Press - 2018

"Examples of the value that can be created and captured through crowdsourcing go back to at least 1714 when the UK used crowdsourcing to solve the Longitude Problem, obtaining a solution that would enable the UK to become the dominant maritime force of its time. Today, Wikipedia uses crowds to provide entries for the world's largest and free encyclopedia. Partly fueled by the value that can be created and captured through crowdsourcing, interest in researching the phenomenon has been remarkable. Despite this - or perhaps because of it - research into crowdsourcing has been conducted in different research silos, within the fields of management (from strategy to finance to operations to information systems), biology, communications, computer science, economics, political science, among others. In these silos, crowdsourcing takes names such as broadcast search, innovation tournaments, crowdfunding, community innovation, distributed innovation, collective intelligence, open source, crowdpower, and even open innovation. This book aims to assemble chapters from many of these silos, since the ultimate potential of crowdsourcing research is likely to be attained only by bridging them. Chapters provide a systematic overview of the research on crowdsourcing from different fields based on a more encompassing definition of the concept, its difference for innovation, and its value for both private and public sector." [source : 4e de couv.]

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même sujet

Gérer les crises avec les média sociaux ? : une approche pluridisciplinaire...

Livre | Rizza, Caroline (19..-....). Directeur de publication | 2022

Lors d’un évènement majeur, les citoyens mobilisent les media sociaux pour obtenir ou partager des informations, prendre des nouvelles de proches, exprimer leur solidarité ou encore organiser une réponse à la crise. En France, les...

Prévenir plutôt que guérir : la révolution de la e-santé / Alexis Normand

Livre | Normand, Alexis. Auteur | 2017

Le rapport patient-médecin a changé, le rapport du patient à sa santé aussi. Grâce aux objets connectés et aux applications de santé, le particulier dispose d'outils d'automesure et de diagnostic auparavant réservés au cabinet méd...

La bienveillance des machines : comment le numérique nous transforme à notr...

Livre | Cassou-Noguès, Pierre (1971-....). Auteur | 2022

Des applications qui déterminent notre humeur, des robots humanoïdes qui s’adaptent à notre comportement, des caméras qui devinent nos gestes, ces technologies nous surveillent pour notre bien : elles sont bien-veillantes. Faudrai...

Good to great : why some companies make the leap... and others don't / Jim ...

Livre | Collins, James Charles (1958-....). Auteur | 2001

Former avec le funny learning : quand les neurosciences réinventent vos for...

Livre | Boussuat, Brigitte. Auteur | 2015

La 4e de couv. indique : "Le formateur est unique par son style d'enseignement et les apprenants le sont également par leur personnalité. Alors, finissons-en avec les méthodes d'enseignement standardisées ! Le Funny Learning p...

Stratégies : des concepts à leur mise en oeuvre / Raymond-Alain Thiétart, J...

Livre | Thietart, Raymond-Alain. Auteur | 2015 - 3e édition [entièrement refondue, renouvelée et enrichie]

Chargement des enrichissements...