Creating and capturing value through crowdsourcing / edited by Christopher L. Tucci, Allan Afuah and Gianluigi Viscusi

Livre

Edité par Oxford University Press - 2018

"Examples of the value that can be created and captured through crowdsourcing go back to at least 1714 when the UK used crowdsourcing to solve the Longitude Problem, obtaining a solution that would enable the UK to become the dominant maritime force of its time. Today, Wikipedia uses crowds to provide entries for the world's largest and free encyclopedia. Partly fueled by the value that can be created and captured through crowdsourcing, interest in researching the phenomenon has been remarkable. Despite this - or perhaps because of it - research into crowdsourcing has been conducted in different research silos, within the fields of management (from strategy to finance to operations to information systems), biology, communications, computer science, economics, political science, among others. In these silos, crowdsourcing takes names such as broadcast search, innovation tournaments, crowdfunding, community innovation, distributed innovation, collective intelligence, open source, crowdpower, and even open innovation. This book aims to assemble chapters from many of these silos, since the ultimate potential of crowdsourcing research is likely to be attained only by bridging them. Chapters provide a systematic overview of the research on crowdsourcing from different fields based on a more encompassing definition of the concept, its difference for innovation, and its value for both private and public sector." [source : 4e de couv.]

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même sujet

La Méthode Lego® Serious play® : histoire, fondements et applications / Nad...

Livre | Benedetti, Nadia (19..-....). Auteur | 2023

Quand les célèbres briques deviennent des alliées du travail en équipe. Vous rêvez de réunions plus efficaces où toutes et tous participent à 100 % ? Vous souhaitez des équipes plus engagées et collaboratives ? Venez découvrir la ...

Moral responsibility in collective contexts / Tracy Isaacs

Livre | Isaacs, Tracy Lynn (1964-....). Auteur | 2011

La co-construction : une alternative managériale / Michel Foudriat

Livre | Foudriat, Michel. Auteur | 2019 - 2e édition

La co-construction renvoie à une question concrète : comment des acteurs ayant des intérêts différents peuvent-ils élaborer un projet partagé ? Dans cette 2e édition actualisée et enrichie, Michel Foudriat analyse la noti...

Crowdfunding : la face obscure du rêve : au-delà des promesses, il y a le c...

Livre | Robyn, Carl-Alexandre. Auteur | 2017

La 4ème de couverture indique : "Voilà un livre qui bouscule pas mal d'idées reçues en matière de crowdfunding et qui, pour le moins, va à contre-courant de la tendance observée dans la plupart des publications concernant c...

La petite boîte à outils du crowdfunding : 30 outils clés en main + 5 plans...

Livre | Dehorter, Nicolas (1979-....). Auteur | 2023

Le crowdfunding – ou financement participatif – est un des moyens les plus accessibles pour financer son projet. Pourtant, se lancer dans l'aventure, mener une campagne réussie et atteindre son objectif, ce n'est pas toujours tre...

Processus de décision entre rationalité et rationalisation / [Abdelaâli Lao...

Livre | 2014

Chargement des enrichissements...