Global Optimal Design of Electric Drive Trains Components. Conception Optimale Systémique des Composants des Chaînes de Traction Electrique

Archive ouverte : Thèse

Mester, Victor

Edité par HAL CCSD

Given the actual international concerns about global warming and oil depletion, there are increased interests on sustainable development. Thus, in order to preserve our actual mobility habits, it is very important to find new solutions for clean and efficient propulsion. Therefore, the global optimal design in the field of electric drive train is of major interest.

The present dissertation proposes a rational methodology for global optimal design and uses it to design electric drive trains. The methodology is general and is managed by constrained optimization. It allows different levels of granularity within the design model. A graphical user interface was developed in order to easily apply this methodology to various practical cases of design. Two objectives were considered. The first relates to the definition of the component specifications, the second one to the detailed design of one or more components of the drive train taking into account the whole system. These applications highlight the advantages of suggested methodology and the importance of a systemic approach. . Les préoccupations actuelles sur le réchauffement climatique et la déplétion des ressources fossiles exigent une mutation basée sur le développement durable. Ainsi, afin de garder nos acquis en termes de mobilité, il est extrêmement important de trouver des solutions de propulsion propres et efficaces. C'est pourquoi, la conception optimale systémique des chaînes de traction électrique est un enjeu majeur.

La thèse présente une méthodologie rationnelle pour la conception optimale systémique appliquée à la conception des chaînes de traction électrique. La méthodologie est générale et se base sur l'optimisation sous contraintes. Elle intègre l'utilisation de différents niveaux de granularité au sein du modèle de conception. Une interface a été développée afin d'appliquer aisément cette méthodologie à des cas pratiques variés. Deux objectifs ont été traités, le premier concerne la définition des cahiers des charges des composants, le deuxième concerne la conception détaillée d'un composant de la chaîne de traction en prenant en compte l'ensemble du système. Ces applications mettent en évidence les avantages de la méthodologie proposée et l'importance de l'approche systémique.

Consulter en ligne

Suggestions

Du même sujet

Toward optimal design of railway drivetrains. Vers une conception optimale ...

Archive ouverte: Thèse

Cantegrel, Martin | 2012-11-27

This thesis deals with the optimal design of electric drivetrains. A drivetrain for metro is taken as an example. The input data for the design are the expected performance and the size of the required equipments.To assist the des...

Methodologies of Optimal Design of the Electromagnetic Components. Méthodol...

Archive ouverte: Type de document indéfini

Gillon, Frédéric | 2009-12-07

La conception des composants et systèmes électriques est en pleine évolution, poussée par les besoins sociétaux en terme d'environnement et d'efficacité énergétique. Notre société est basée sur une énergie bon marché et facilement...

Modelling and optimal design in railway applications. Modélisation et conce...

Archive ouverte: Thèse

Kreuawan, Sangkla | 2008-11-24

The design of traction systems is a complex task, which needs experts from various fields. Train manufacturers can manage this complexity and produce high performance rolling stock materials. However, any improvement in design met...

Approaches and tools for the optimal design of electrical machines. Démarch...

Archive ouverte: Type de document indéfini

Brisset, Stephane | 2007-12-18

In the increased competition that characterizes today's society, the mastery of time of study and quality is going through a process of instrumentation of the design process. The acceleration of product renewal and implementation ...

Optimal design of an electric powertrain with its control through multi-phy...

Archive ouverte: Thèse

Caillard, Pierre | 2015-11-13

The works of this thesis concern the optimal design methodology of an electric vehicl powertrain, in early development phase. The first part of this report introduces th environmental context of transportation in order to assess t...

Optimal design of line-start permanent magnet synchronous motors of high ef...

Archive ouverte: Thèse

Elistratova, Vera | 2015-11-06

This work aims to develop a multi-physical generic model (and a pre-design software) for a range of LSPMSMs which would integrate the advantages of both technologies: self-start asynchronous technology and good energy performance ...

Chargement des enrichissements...