Postformal education : a philosophy for complex futures / Jennifer M. Gidley

Livre

Gidley, Jennifer M.. Auteur

Edité par Springer - 2016

"This book explains why the current education model, which was developed in the 19th century to meet the needs of industrial expansion, is obsolete. It points to the need for a new approach to education designed to prepare young people for global uncertainty, accelerating change and unprecedented complexity.The book offers a new educational philosophy to awaken the creative, big-picture and long-term thinking that will help equip students to face tomorrow’s challenges. Inside, readers will find a dialogue between adult developmental psychology research on higher stages of reasoning and today’s most evolved education research and practice. This dialogue reveals surprising links between play and wisdom, imagination and ecology, holism and love. The overwhelming issues of global climate crisis, growing economic disparity and the youth mental health epidemic reveal how dramatically the current education model has failed students and educators. This book raises a planet-wide call to deeply question how we actually think and how we must educate. It articulates a postformal education philosophy as a foundation for educational futures.The book will appeal to educators, educational philosophers, pre-service teacher educators, educational and developmental psychologists and educational researchers, including postgraduates with an interest in transformational educational theories designed for the complexity of the 21st century." -- (source : éditeur)

Autres documents dans la collection «Critical studies of education (Print)»

Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même auteur

The Future : a very short introduction / Jennifer M. Gidley

Livre | Gidley, Jennifer M.. Auteur | 2017

Du même sujet

Une pédagogie de l'entraide / Antoine de La Garanderie

Livre | La Garanderie, Antoine de (1920-2010). Auteur | 1974

Some thoughts concerning education / by John Locke

Livre | Locke, John (1632-1704). Auteur | 1880

Sciences humaines et pédagogie / Claude Charmion

Livre | Charmion, Claude. Auteur | 1974

L' endoctrinement / Olivier Reboul

Livre | Reboul, Olivier (1925-1992). Auteur | 1977

Higher education : a critical business / Ronald Barnett

Livre | Barnett, Ronald (1947-....). Auteur | 1997

Théories contemporaines de l'éducation / Yves Bertrand

Livre | Bertrand, Yves (1945-....). Auteur | 1998 - 4e édition

Du même domaine

Genèse de l'éducation hiérarchique : le travail de l'école : contribution à...

Livre | Geneste, Philippe (1965-....). Auteur | 2017

La 4e de couverture indique : "Une critique prolétarienne de l'éducation doit se développer sur l'ensemble de ce qui organise les pratiques éducatives et enseignantes. Pour cela, on ne peut perpétuer la stéréotypie critique de l'é...

L' esprit de l'éducation / Jean Grondin

Livre | Grondin, Jean (1955-....). Auteur | 2022

À quoi pense un enseignant avant d’entrer dans sa salle de cours ? Répondre à cette question, c’est s’efforcer de rendre l’esprit qui préside à l’éducation et qui transcende tous les contenus particuliers que l’enseignement a pour...

Neurosciences de l'éducation : cerveau et apprentissages / Fabien Dworczak

Livre | Dworczak, Fabien. Auteur | 2005

Conditions de l'éducation / Marie-Claude Blais, Marcel Gauchet, Dominique O...

Livre | Blais, Marie-Claude (1950-....). Auteur | 2008

Une réflexion sur le lien entre démocratie et éducation qui s'interroge sur les conditions de l'enseignement et la transmission du savoir, ainsi que sur les relations entre la famille et l'école ou la société et l'école.

Naissance d'une pédagogie interactive / CRESAS [Centre de recherche de l'éd...

Livre | 1991

Les politiques de l'éducation en France / Lydie Heurdier,... et Antoine Pro...

Livre | Heurdier, Lydie (1959-....). Auteur | 2017 - Nouvelle édition augmentée

La 4e de couv. indique : "La loi du 8 juillet 2013 pour la refondation de l'école et les nombreux textes qui l'ont suivie constituent les derniers jalons de la longue histoire des politiques de l'éducation en France que ce volume ...

Chargement des enrichissements...