The Role of Celebrity and Status in the Performance–Pay Relationship: Evidence from the ‘Big Five’ European Football Leagues

Archive ouverte : Article de revue

Giangreco, Antonio | Slavich, Barbara | Piazza, Alessandro | Castellucci, Fabrizio | Mohadjer, Cyrus

Edité par HAL CCSD ; AIMS (Association internationale de management stratégique)

International audience. This study explores the reasons behind the existence of frequent mismatches between performance of individuals in organisations and their salary, with a specific focus on contexts where actors or employees are highly visible and representative of organisations. We argue that two intangible assets – celebrity and status – might affect the intensity of the link between individual performance and pay levels. Using a panel data set of professional footballers from the top five European leagues, we find that there is a positive association between players’ performance in one period (season) and their salary in the subsequent season, and that this relationship is negatively moderated by both the players’ celebrity and status. Theoretical contributions and managerial implications are discussed, along with the generalisability of the results to other settings.

Consulter en ligne

Suggestions

Du même auteur

Wishing Upon a Star: How apprentice-master similarity, status and career st...

Archive ouverte: Article de revue

Slavich, Barbara | 2016-06

International audience. This article explores how the similarity between a master’s and former apprentice’s products influences critics’ evaluations of creative professionals’ work. Through apprenticeships with well...

Organization theory and design : [édition custom publiée pour IESEG School ...

Livre | Slavich, Barbara. Auteur | 2018 - 2e custom édition for IESEG School of Management

ETHICAL JUDGMENT OF FEMININE EROTIC IMAGES IN ADVERTISEMENT: THE ROLE OF AR...

Archive ouverte: Communication dans un congrès

Ardelet, Caroline | 2018-05-16

International audience. The objective of this study is to examine what determines women’s ethical judgments of advertisements portraying feminine erotic images. The findings demonstrate that women ethical judgment i...

Du même sujet

Le covid-19 : quels défis pour les États et l'Union européenne ? / Hugues D...

Livre | Dumont, Hugues (1955-....). Auteur | 2022

En luttant contre la pandémie du Covid-19 depuis plus de deux ans, les États membres de l’Union européenne et l’Union elle-même ont offert un puissant révélateur de leurs forces et de leurs faiblesses structurelles. Prenant ...

Éthique et droit de la préservation de la nature sauvage dans l'Union europ...

Livre | Clerc, Olivier (1980-....). Auteur | 2021

La 4e de couverture indique : "À l'heure de l'anthropocène et de l'effondrement de la biodiversité, l'humanité peut-elle encore préserver la nature sauvage ? Est-elle capable, pour la sauvegarder, de s'émanciper d'une tradit...

Image, droit d'auteur et respect de la vie privée / Marguerite-Marie Ippoli...

Livre | Barbou Des Places, Marguerite-Marie. Auteur | 2006

Interest groups and experimentalist governance in the EU : new modes of lob...

Livre | Truijens, Douwe G.. Auteur | 2021

The politics of Islamic finance / edited by Clement M. Henry and Rodney Wil...

Livre | 2004

L' art de la performance / Jérôme Brisebourg, Christophe Hannezo, Thierry P...

Livre | Brisebourg, Jérôme (19..-....). Auteur | 2021

Explorateurs, Chefs étoilés, Athlètes, Forces spéciales, Virtuoses, Stars de la télévision : ils surprennent, impressionnent, inspirent mais quels sont leurs secrets ? Qu'est-ce qu'un virtuose ? Qu'est-ce qui les différenci...

Chargement des enrichissements...